Перейти к публикации
[ {"link":"https://topdeck.ru/apps/toptrade/member/32/promo/1", "image":"https://topdeck.ru/apps/toptrade/member/32/promo/1/image"}, {"link":"https://topdeck.ru/apps/toptrade/member/32/promo/2", "image":"https://topdeck.ru/apps/toptrade/member/32/promo/2/image"} ]

Банный день 15 января


pingi
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

Полный анонс на мазершипе

Цитата

Attune with Aether is banned.
Rogue Refiner is banned.
Rampaging Ferocidon is banned.
Ramunap Ruins is banned.

 

  • Нравится 2
  • Минус 2
  • Рукалицо 4
  • Хаха 1
  • Спасибо 4
  • Плюс 3
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 183
  • Создано
  • Последний ответ

Наиболее активные участники

Дни наивысшей активности

Стандарт

Забанены с 19.01.2017:

Эфирная Подстройка

Мятежный Очиститель

Неистовый Свиреподон

Руины Рамунап

Следующее обновление банлиста - 12 февраля 2018.

 

Пояснения по картам (ENG)

Энергия:

 

Without Attune with Aether, energy decks will need to make more difficult decisions about how many colors to play and how to structure their mana bases. This may cause four-color energy decks to break down into multiple two- or three-color decks with different strategies, strengths, and weaknesses. Additionally, cards that spend energy will have less immediate impact without the "head start" of two additional energy often present from turn one, allowing for a greater window of counterplay and more branching paths in which games can evolve.

Rogue Refiner is what we term a generous "rate" card, one that simply provides a lot of value for little investment. The additional card advantage and energy make it difficult for other midrange and control decks to go "over the top" of energy decks in a long game. Like Attune with Aether, it also enhances the power level and immediate impact of energy-spending cards. Rogue Refiner also provides a strong pull toward blue, and thus toward playing three or more colors. This makes what would be different energy decks play and feel more like one another.

We decided not to take action against any of the energy-spending cards. In the case of Longtusk Cub, removing Attune with Aether already prevents many of the frustrating early starts that can cause the Cub to snowball out of control. Next, Whirler Virtuoso is one of the strongest cards against Ramunap Red, which is the second most popular deck and most-winning deck on Magic Online. We decided to preserve Whirler Virtuoso so as not to inadvertently improve Ramunap Red's already strong position in the metagame. In general, preserving energy-spending cards allows for more variation in deck building and gameplay among different energy decks that choose different spenders.

Finally, we took no action against Aether Hub, finding the loss of Attune with Aether to already be a sufficient hit to the consistency and win percentage of energy decks. Further, preserving Aether Hubmay open up deck-building avenues to non-green decks that use energy, like blue-red and Grixis energy decks we've seen from time to time.

Therefore, in order to reduce the overall win percentage of energy decks and allow for more counterplay, Attune with Aether and Rogue Refiner are banned in Standard. Please note that we expect energy decks to remain a competitively viable component of the metagame even after this change.

 

Краткий "чукчанеписатель":

Без подстройки у энергии будет сложней выбор цветов для игры, это опустит колоды на энергии до двух-трех-цветок, ну и не будет доступно двух энергий с первого хода.

Очиститель не понравился визардам тем, что слишком большой валуе, и мешает другим мидрейндж-колодам.

Кота не стали трогать, так как без подстройки он не такой быстрый будет, Whirler Virtuoso хорош как ответочка на моноред, узлы оставили колодам с энергией без зеленого. Ну и они ожидают, что энергия и без этих двух карт справится

 

Рамунап

Спойлер

The power of Ramunap Red may come as somewhat of a surprise, since it has taken a second seat to Temur Energy in terms of high-profile finishes in premier events. In actuality, it is only because of the popularity of Temur Energy that Ramunap Red hasn't been more successful. Though Ramunap Red beats most of the rest of the decks in the field, its single worst matchup is the most popular deck.

In taking action against Temur Energy, we must be careful in reducing the power level and metagame share of one of Ramunap Red's only natural enemies. Otherwise there is a risk of creating a one-deck metagame in which nothing beats Ramunap Red.

On the other hand, we also discussed and considered the degree to which energy decks have been warping the environment. It is possible that the widespread presence of Temur Energy has been suppressing other decks that have a positive matchup against Ramunap Red but lose to Temur Energy. However, after an extensive analysis of Magic Online and real-world tournament data, we determined that taking no action against red would likely result in a less healthy, less fun metagame.

Our goals in bringing down the power level of the red deck were the same as with energy variants. We want to reduce the overall win percentage of the deck without removing it from competitive viability, and also increase the potential for counterplay.

The cards we considered taking action against were Ramunap Ruins, Rampaging Ferocidon, Earthshaker Khenra, Ahn-Crop Crasher, Bomat Courier, and Hazoret the Fervent.

Ramunap Ruins adds a lot of "invisible power" to the deck, often acting as a virtual reduction to the opponent's starting life total. It also provides a high level of inevitability in matchups that go long, such as against the blue-black control decks popular at last year's World Championship (which have since fallen out of favor, in part because of this). Without Ramunap Ruins, the general play pattern of the deck remains largely the same, but the deck will lose some amount of the free win percentage that this land contributed.

For many players, Rampaging Ferocidon is likely to be the most surprising of the cards we're taking action against. After all, many Ramunap Red decks don't play four copies in their main deck. However, in analyzing the evolution of the metagame over time as well as contrasting pre- and post-sideboard game win percentages, we have determined this to be one of the cards that most discourages and invalidates counterplay against the deck. It's worth noting that Rampaging Ferocidonwas designed at a time when Saheeli Rai–Felidar Guardian decks were coming to dominance in the real world, in part to counter those decks. While Rampaging Ferocidon may have been an appropriate answer card in a more powerful metagame that contained that combo, it has instead proven to cause collateral damage against other decks aiming to counter aggressive red strategies.

Two strategies that have historically been effective against aggressive red decks have been flooding the board with small creatures and gaining life. Over time we've seen the rise and fall of decks designed to counter Ramunap Red, like Abzan and Esper Tokens variants and Oketra's Monumentdecks like Mono-White Vampires. Initially these were unfavorable matchups for Ramunap Red, but as the red decks adopted more copies of Rampaging Ferocidon in their sideboards and even main decks, they were able to turn these matchups positive again.

Earthshaker Khenra and Ahn-Crop Crasher were two other cards we looked at in terms of making counterplay (blocking) more difficult. However, many aggressive red decks have moved away from playing four copies of each of these, and even for those that do, the next-best options aren't much weaker. Ultimately these would be too low-impact to be worth further disrupting the environment with a ban.

Conversely, we believe that banning Bomat Courier or Hazoret the Fervent would too dramatically change the play pattern of the deck and its win percentage. This would not be consistent with the goal of maintaining the competitive viability of the deck post-ban.

Therefore, Ramunap Ruins and Rampaging Ferocidon are banned in Standard. This is in order to reduce the win percentage of red aggressive decks, mitigate overly swingy matchups, and provide more possibilities for counterplay. Again, we expect these decks to remain competitively viable after this change.

 

Сила монореда для визардов была удивительной, и только бОльшая популярность темур-энергии не дала монореду быть самым популярным, ну и возможно из-за популярности темурки не было в мете дек, могущих наказывать моноред. 

Они долго решали, что и как сделать, чтобы не оставить рамунап единственной топ-колодой. Без самих рамунап земелек игра будет такой же, но колода потеряет немного "халявного" процента побед. Ну и UB-контроль из-за этой земли выпал из меты.

Динозавра дизайнили во сремена copycat-дек, и планировали что он будет накидывать Сахили с котиком, ну и динозавр был слишком хорош против других анти-агро дек, особенно против токенятников и белых вампиров. Хенру и минотавра рассматривали, но отдачи маловато. А бан курьера и Хазорет прикончит деку.

В общем, они надеятся, что их изменения понизят процент побед монореда и даст больше возможностей игры против него.

Ну и визарды надеятся, что эти колоды и дальше будут неплохи.

 

Изменено пользователем S1mon
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

Finally, we will have another banned and restricted announcement next month on February 12. The timing of this announcement makes it ideal to consider changes based on the results of Pro Tour Rivals of Ixalan, and thus will more than likely focus on Modern. However, it also is right before Grand Prix Lyon, which is Modern. As such, the paper effective date of that announcement, if we should change anything, will be February 23, so as not to disrupt anyone traveling to that event.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

1 минуту назад, mtgshnik сказал:

Динозаврика-то за что?

Что то магия уже совсем не та что раньше, банить карту динозавра которая вышла совсем недавно, по причине того что "должны заиграть по мнению тех кто банил вампиры"....хазбро испортило МТГ.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Стандарт, который мы заслужили.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Офигеть, в типе банят гору, которая за 4 маны и жертву делает шок в оппонента :hide:

Следующий банный день придет по душу модерна. Такими темпами они все форматы встряхнут.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вчера только динозавров взял...

  • Рукалицо 1
  • Печалька 19
  • Хаха 2
  • Спасибо 2
  • Плюс 2
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

ОМГ. Моноредоводы вы реально испугались бана пустыньки? когда вам такого феникса подвезли.

100 лет назад ситуация пришла к доминированию красных. История вертится.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Хех хух магия в лучшем виде 

стандартный комитет

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

6 минут назад, Megamorph сказал:

ОМГ. Моноредоводы вы реально испугались бана пустыньки? когда вам такого феникса подвезли.

100 лет назад ситуация пришла к доминированию красных. История вертится.

Тут проблема не в том что испугались, а в том что уже нет гарантии что в следующем банном дне например феникса не побанят...это называется потеря доверия среди потребителя.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Такими темпами в новый банный день уберут нового мерфолка за 3 маны, феникса или Чандру например.

Бан земли вне логики моего понимания - карта хорошая, но не полом же.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Только что, mtgshnik сказал:

Такими темпами в новый банный день уберут нового мерфолка за 3 маны, феникса или Чандру например.

Бан земли вне логики моего понимания - карта хорошая, но не полом же.

Я не очень понимаю, почему должны банить только поломы-то?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Они хотят, чтобы мы "испугались" и перестали играть этими архетипами. Но народ найдет замены и колоды останутся

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

@mtgshnik Бан земли правильный , потому что от неё не защититься, и оппонент монореда как бы начинает не с 20 жизней, а с 18 или 16

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Для рамунапа достаточно было бы убрать курьера, мне кажется.
ну и press F to pay respects, буду скучать по рефайнеру.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Прелестные визарда. Очевидно, что в монореде надо было хазоретку банить. Но нельзя, так как бог и мифик.

Есть подозрение, что энергия совсем умрет, а вот моноред не сильно ослабнет. Все сгорим.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вынесу из своего поста отдельно.

Краткий "чукчанеписатель", или вольный перевод

Без подстройки у энергии будет сложней выбор цветов для игры, это опустит колоды на энергии до двух-трех-цветок, ну и не будет доступно двух энергий с первого хода.

Очиститель не понравился визардам тем, что слишком большой валуе, и мешает другим мидрейндж-колодам.

Кота не стали трогать, так как без подстройки он не такой быстрый будет, Whirler Virtuoso хорош как ответочка на моноред, узлы оставили колодам с энергией без зеленого. Ну и они ожидают, что энергия и без этих двух карт справится

Сила монореда для визардов была удивительной, и только бОльшая популярность темур-энергии не дала монореду быть самым популярным, ну и возможно из-за популярности темурки не было в мете дек, могущих наказывать моноред. 

Они долго решали, что и как сделать, чтобы не оставить рамунап единственной топ-колодой. Без самих рамунап земелек игра будет такой же, но колода потеряет немного "халявного" процента побед. Ну и UB-контроль из-за этой земли выпал из меты.

Динозавра дизайнили во сремена copycat-дек, и планировали что он будет накидывать Сахили с котиком, ну и динозавр был слишком хорош против других анти-агро дек, особенно против токенятников и белых вампиров. Хенру и минотавра рассматривали, но отдачи маловато. А бан курьера и Хазорет прикончит деку.

В общем, они надеятся, что их изменения понизят процент побед монореда и даст больше возможностей игры против него.

Ну и визарды надеятся, что эти колоды и дальше будут неплохи.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Гори-гори ясно! Чтобы не погасло!

Очередные прелестные баны.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

1 минуту назад, DanilZ сказал:

@mtgshnik Бан земли правильный , потому что от неё не защититься, и оппонент монореда как бы начинает не с 20 жизней, а с 18 или 16

 

Формат-то быстрый, а активация - 5 ман. К тому же бесцветными пингающми пустынями почти перестали играть - появился моноред с белым сплешем. Так что раньше ещё я бы может и понял, но сейчас какая-то совсем перестраховка.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ух. Аттюн ждал, но за феросидона отдельный респект.

Земелька - смешно как-то. Запретом хейтилась, ЛД подвезли - зачем тогда

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...